Skeleton Coffee - Drink At Your Own Risk

    It does not require many words to speak the truth.

Haji Shariff's Cendol

Monday, May 4, 2009

dlm mission JBKMM (Jom Balik Kampung Mak Mertua) pada cuti hari pekerja yg lepas, seperti biasanya aku ditugaskan sebagai jurupandu bertauliah. General Mak Buyung selaku ketua mission suruh aku mencuba jln baru (nilai-mantin-seremban)..jadi perjalanan agak slow sebab masih "jakun" dgn jln baru yg nyaman itu..kebetulan masa masuk je bndr seremban, aku terserempak dgn warong "Haji Shariff's Cendol" yg hijau itu.aku amik masa kurang 3 saat je utk wat keputusan berhenti dan makan disitu dulu.

Haji Shariff's Cendol (left view)

Haji Shariff's Cendol terletak di no.44, jalan yam tuan, seremban..mungkin cendolnya agak terkenal juga sbb aku nmpk ade beberapa pelancong dari singapura turut menikmati cendol disitu..dan suasana di situ juga begitu klasik sbb bangunan2 sebelah semua versi2 lama dan dah lama tertutup..

cendol pulut satu mangkuk je

aku order cendol pulut satu jeee..(x leh lebih2, krg mak buyung bising) manakala mak buyung order cendol biasa. cendol dia mmg sedap. mungkin bleh wat korg terangkat dari tempat duduk kira2 2 inci. mungkin juga bleh menandingi cendol-cendol en. me itewww..

rojak oney!! meja tiga!!

then mak buyung tetiba teringin plak nk mkn rojak.. sepantas kilat aku panggil itu macha.. "Rojak Oney!!"..so dpt la aku tumpang seperut dua dgn mak buyung. rojak dia pon bleh tahan juga sedapnya.. kira x menghampakan la keputusan aku berhenti seketika tadi.

Haji Shariff's Cendol (front view)

so bila perut dah kenyang, bleh la aku sambung mission JBKMM aku tadi..perjalanan menjadi semakin perlahan sbb muatan kargo dh bertambah dan mata pon semakin kuyu..tapi halangan seterusnya cukup mencabar, mencari tandas awam...

...

challoww betey

12 comments:

mis v said...

jom gi lg..:)

Yazid Husain said...

hahahaha

hampir 17 tahun aq tinggal di seremban tidak pernah tau pun kewujudannya

adeh.

en_me said...

ammvoiii.. nak lawann cendol 5 bintang me ghitewww

en_me said...

ammvoiii.. nak lawann cendol 5 bintang me ghitewww

en_me said...

ammvoiii.. nak lawann cendol 5 bintang me ghitewww

en_me said...

ooops sori, tenet sengalll

- j o h a r i - said...

+ pn. viona
nk gi bleh..sila la sediakan uangnya

+ yazid
dunia ni terlalu luas utk ko terokai dlm masa hnya 17thn beb

+ en.me
ammvoi3X...ni mcm2 btul2 nk lawan je ni en.me,hehehe

wiwita said...

woit.. bagi isteri ko makan.. dier tu kecik.. nk kendong anak ko.. makin lamer.. makin besar..

aku recommend kt ko.. p carik calcium magnesium amway... sgt bagus ok... bye..

tq...

ikhlas,
cikgu_manisLAGIcomel

nurtilawati zakaria said...

dulu sebelum pregnen ta ske gile cendol..pas pregnen gile cendol esp pulut...nganganga...sedapnye!!!!

Fairuz said...

untung mak mertua ko ;p

ehem.. mak dgn ayah aku slalu cite. kat jalan tu (kat area mantin rasanya), ada jalan yang dibuat atas kubur. berhati hati kat kawasan situ.. he~

Oda-オダ said...

waaa..bestnya cendol (@_@)

- j o h a r i - said...

+ wiwit
dah mcm2 benda aku suruh dia mkn..
cmtu gak la bdn dia..last2 aku gak yg bertambah besarnya

+ pn. tila
ini mesti raisha yg ajar mama dia mkn cendol masa dlm perut tu kan..

+ fa
ye ke beb? patutnya jalannya amat nyaman dan menenangkan..jadi pasni mungkin aku x lalu situ lagi pabila larut mlm..

+ oda
yee..mmg sedap.mata ko mungkin berpusing2 apibila mkn cendol itu

 

Some Contents

Categories