Skeleton Coffee - Drink At Your Own Risk

    It does not require many words to speak the truth.

Simbei & Me

Wednesday, August 26, 2009


simbei n marley adalah serupa. yg membezakannya hanyalah spesis dan hukum najisnya..sejak akhir2 ni simbei dah semakin nakal..makin suka gigit tgn aku, masuk dlm kain bila aku nk semayang, baring2 atas sejadah bila org nk sujud, gigit rambut mak buyung bila mak buyung tido, melompat2 atas perut comel aku ni bila aku syok bermimpi, gigit kaki aku bila aku gerak2 skit, berjalan2 atas keyboard bila aku start wat keje, sambar mouse yg aku pegang sbb bergerak2 mcm tikus, bawa balik daun kering dlm umah pastu sepahkan, lampu ikea hadiah kahwin aku dah abis jadi arwah dikerjakan dek simbei, bergaduh x tentu pasal dgn bayang sendiri dlm cermin, sepah2kan barang2 aku dlm bilik, pantang org nk mkn dia pon sibuk nk naik atas meja mkn, semua wayar dlm umah dah x dara digigit simbei, pantang nmpk aku kemas laptop, dia pon sibuk nk masuk dlm beg laptop..

ermm....
walaubagaimanapun simbei tetap seekor anak kucing yg comel. simbei jugalah yg menjadi penyeri keluarga aku ni. bagi aku simbeilah joker @ badut dlm umah ni..aku akan tetap sayang simbei, dan aku percaya mak buyung juga begitu. cuma yg aku harapkan, biarlah cerita simbei & me ni, ada penghujung cerita yg menggembirakan..

A dog has no use for fancy cars...
or big homes or designer clothes.
A waterlogged stick, will do just fine.

A dog doesn't care
if you're rich or poor...
clever or dull, smart or dumb.

Give 'em your heart
and he'll give you his...

marley&me

...

cat also man best friend la..

16 comments:

Rozita said...

nakal nya simbei
akk pun baru adopt sekor kucing.
pi tengok kat the latest n3 akk

HEMY said...

hehehe...comeynya perangai kucin tu

en_me said...

few months ago terjumpe laman web melayu bela anjing.. berlainan mazhab rupanya.. uhuhu, salam ramadhan abang joh itteww..

MKI

betikbusuk said...

kucing adalah makhluk ingin tahu.. dia akan buat perangai macam seorang anak kecil.. dia juga dapat melatih kita menjadi seorang bapa yang paling penyayang di dunia ini..

cikf~ said...

semoga simbei itu x jeles kalo en.joe dh ade baby nnt~

LiNda said...

Dulu 2 thn saya takde baby, pastu bela anak kucen namanya pipih .

Pastu , bila saya dpt baby, saya ada termarah dia sbb masa tuh dia asik bersin jekk..

Pipih merajuk terus lari taknak balik. sampai sekarang saya merinduinya dan fobia nak bela kucen sbb taknak kehilangan lagi .

Nanti dpt baby, awak jaga simbei bebaik okeh .

Oda-オダ said...

huhu..comel jek simbei, nak bela kucing gak tp takut tak terjaga.. kitaorang bela kucing kat blok jek..tu pun setakat bagi makan je laa...

Yazid Husain said...

selamat hari raya sembei

yuyun said...

aktif si simbei itu...kucen yang aktif tu bagus...maknanya dia sihat dan cukup makan...orang kata murah rezeki kalau bela kucen ni...kucen kan binatang kesayangan nabi..

Hint PerihaL said...

nnt bila dah ada anak betul..simbey jgn ko sisih...

President said...

entri ni menceriakan hari aku..! lawak...lawak...!!

ف wildchild ۞ said...

haha. kalau teringat ko dan kucing, mesti aku teringat sekali si betik. :D

nurtilawati zakaria said...

baru dapat catch up en jo..cutenye lah kucing ni... sure jeles bile ade bb nant..eheheheh~

Noli said...

selamat ari raya...bila mak buyung nk amik tdung?hehe

izman said...

nakalnya simbei!

selamat hari raya aidil fitri buat goro sekeluarga.

LiNda said...

salam Johari..

wahh..lamanya awak bertapa . Harap semuanya sihat.

 

Some Contents

Categories