Skeleton Coffee - Drink At Your Own Risk

    It does not require many words to speak the truth.

65+++ kilograms

Tuesday, July 14, 2009

ini bukan aku..

semalam setelah abis melantak pizza (abg ngah aku yg belanja) kt tesco mutiara damansara semperna meraikan adik aku yg dpt masuk kolej jururawat, aku n mak buyung terserempak dgn mesin yg paling aku x suka dlm dunia ni, iaitu mesin timbang..aku yakin sgt, kalo la mesin timbang ni bertukar menjadi robot, pasti ianya akan berpihak kpd decepticon..

mak buyung pula mmg pantang tgk mesin timbang ni, mesti nk aje suruh aku cuba.. seperti biasa, terpampang la angka2 yg menjengkelkan lantas mengundang senyum sinis dari insan yg ku sayang..mmg kalo dikira dari segi BMI nya mmg akan jatuh ke kategori "anda besar dan byk lemak"..tapi ermm... skit je........

jadi timbul lah azam2 baru utk mengubah angka2 jengkel itu yg telah aku utarakan kepada mak buyung..antaranya aku akan berpuasa isnin n khamis setiap mggu. kemudian aku x kan makan nasi, hanya mkn roti n oat sahaja..mak buyung pula x bleh menahan aku dari bermain bola pada setiap petang n mlm minggu..

hari ni aku pulang ke umah tersgt lah awal, iaitu kira2 2 jam lebih awal dari org mkn gaji biasanya pulang..kepala agak pening sedikt n badan lenguh2 ayam..mungkin dek penangan kerja keras semalam dalam gotong royong..kalo ikut azam semalam mmg la aku akan berpuasa hari ni..tapi rayuan manja perut bulatku membuatkan aku tewas lantas membaham beberapa keping sandwich...

dan esok selepas meeting pastinya hidangan tgh hari terdiri daripada nasi dan lauk2 yg penuh dgn godaan..adakah aku akan tewas lagi kali ni? adakah angka2 jengkel itu akan bertukar suatu hari nnti? adakah mesin timbang akan diharamkan kerajaan malaysia? entahlah mak buyungnya...

...

"tahan tahan, biar papa pegang"
kata papa yokies yg besar itu

6 comments:

Rozita said...

hahhaha..belajar lah utk menerima kenyataan..

LiNda said...

ala.. releks arr.

kalu nak tahu berat bertambah or not ? selalulah lawan timbang ngan mak buyung.

Hint PerihaL said...

Joe, baru 65++. aku thn lps 65 gak.skrg 76++. yg aku pelik. tummy jer kot naik sket. takkan smpi 11 kilo..sigh.part perut yg plg susah nk buang..skrg aku dah giv up..

viona said...

65+++ ermmm...hehehehe.Teruskn usaha kamu.

Oda-オダ said...

hahahaha...aku setuju mesin timbang tu geng decepticon..kekeke apa pun, selamat berusaha ek, usaha tangga kejayaan ^^

- j o h a r i - said...

+ kak zita
hehehe..kenyataan itu agak pahit kak..

+ linda
berat mak buyung kira2 separuh je dari berat sy ini...

+ hint
hahaha..berat aku 65 masa tingkat 5 kot..kotu muda remaja lg beb, kne jaga tummy beb, utk gadis2 gak tu

+ mak buyung
yee lah..nmpknya esok kita puasa ye syg

+ oda
harap2 berbaloi la kan usaha aku ni krg,hehehe

 

Some Contents

Categories